AL ALVA VENID Secular music from the Spanish Renaissance
GCD C80203
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Ensemble La RomanescaMarta Almajano, sopranoPaolo Pandolfo, viola da gambaJuan Carlos de Mulder, vihuela & Renaissance guitarPedro Estevan, percussionJosé Miguel Moreno, vihuela & direction
Production details
Total playing time 59:55 Recorded in Cuenca (Iglesia de San Miguel), Spain, in March 1995 Engineered by José Miguel Moreno and Carlos Céster Produced by Lourdes Uncilla and José Miguel Moreno
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1 Anonymous: Al alva venid 2 Anonymous: L’amor, dona, ch’io te porto 3 Anonymous: Rodrigo Martines (Cancionero de Palacio)
4 Luis de Narváez: Passeavase el rey moro (instr.) (Los seys libros del Delphin de música)
5 Juan del Enzina: Más vale trocar 6 Juan del Enzina: Si habrá en este baldrés 7 Juan del Enzina: Qu’es de ti, desconsolado 8 Juan del Enzina: Hoy comamos y bevamos (Cancionero de Palacio)
9 Diego Ortiz: Recercada quinta (instr.) 10 Diego Ortiz: Recercada quarta (instr.) 11 Diego Ortiz: Recercada segunda (instr.) (Trattado de glosas)
12 Vásquez/Pisador: En la fuente del rosel (Libro de música de vihuela)
13 Vásquez/Fuenllana: Con qué la lavaré 14 Vásquez/Fuenllana: De los álamos vengo 15 Sermisy/Fuenllana: Tan que vivray (Orphénica Lyra)
16 Alonso Mudarra: Si me llaman a mí 17 Alonso Mudarra: Ysabel, perdiste la tu faxa (Tres libros de música en cifras para vihuela)
18 Diego Ortiz: Recercada terçera (instr.) 19 Diego Ortiz: Recercada settima (instr.) (Trattado de glosas)
20 Morales/Fuenllana: De Antequera sale el moro (Orphénica Lyra)
21 Diego Pisador: La mañana de Sant Juan (Libro de música de vibuela)
22 Narváez & Mudarra: Guárdame las vacas (instr.) (Los seys libros del Delphin de música; Tres libros de música en cifras)
23 Anonymous: A los maitines era 24 Anonymous: Niña y viña (Cancionero de la Colombina)
About this CD
Here is another crucial Glossa recording of the mid 90’s brought back to life. Ensemble La Romanesca’s Al alva venid covers some essential Spanish Renaissance repertoire with an all-stars line-up, in a set of interpretations which have set deep marks and are absolute references: here is Marta Almajano in her best singing moment, here is Paolo Pandolfo confirming his superior artistry, here are Juan Carlos de Mulder and Pedro Estevan in “de luxe” supporting roles, and of course here is José Miguel Moreno, the man who has probably been the finest translator of Renaissance secular Spanish music onto record.